Pomidory dojrzały później

Opublikowano:
Autor:

Pomidory dojrzały później - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości

Rozpoczęła się kampania pomidorowa w firmie Heinz Pudliszki. - To mogło nastąpić już co najmniej tydzień wcześniej, ale pogoda w tym roku nie była łaskawa dla plantatorów - mówi Paweł Karolczak, prezes zarządu Spółdzielczej Grupy Producentów Owoców i Warzyw dla Przetwórstwa w Krobi. Plantatorzy pomidorów z terenu gmin Poniec, Krobia i okolic narzekają na kapryśną pogodę. Przypominają, że wiosna zaczęła się bardzo późno, a następnie przyszły opady i jednocześnie było chłodno. - Trzeba było używać oprysków, aby zaraza na pomidory nie weszła - mówią rolnicy. W niektórych miejscach doszło do podtopień pól. - Ale obecne upały wpłynęły bardzo dobrze na proces dojrzewania pomidorów. Na szczęście lato dało nam dobry sygnał do rozpoczęcia kampanii pomidorowej - dodaje Marzena Więckowska, z warszawskiego biura prasowego firmy Heinz Pudliszki. Szef grupy producenckiej z Krobi zaznacza, że kłopot jest nie tylko w opóźnieniu kampanii, ale również w tym, że plantatorzy odstawiają owoce tylko dwa dni w tygodniu. - Ze względu na opóźnione dojrzewanie są trudności z dalszą rejestracją dostaw - informuje Paweł Karolczak. W tym roku można spodziewać się nieco niższych plonów w stosunku do ubiegłego roku. Po pierwszym dniu kampanii są nadzieje, że będzie wyższa zawartość ekstraktu w pomidorze, a cena skupu tych owoców na dziś wynosi od 0,31 gr do 0,40 gr za kilogram (310 zł do 400 zł za tonę) i jest zależna właśnie od zawartości tzw. briksu czyli ekstraktu w owocu pomidora. Kampania pomidorowa ma potrwać do drugiej połowy października. Czytaj w bieżącym numerze „Życia”

(AgFa)

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE